وعده غذا کشورهای دیگر ریاست جمهوری ترساندن مردم

وعده غذا: کشورهای دیگر ریاست جمهوری ترساندن مردم ونزوئلا انتخابات مقایسه اقتصاد اقتصادی سیاسی ایران امنیت

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی ۶۵ میلیون سال پیش انسانِ موش‌مانند، چگونه گوشت‌خوار شد؟

    ژنتیک نشان می‌دهد اجداد انسان امروزی گیاه، میوه، دانه و آجیل می‌خوردند ولی به آرامی رژیم غذایی انسان عوض کردن کرد و گوشت به آن اضافه شد! پرسش این است که آیا این

    ۶۵ میلیون سال پیش انسانِ موش‌مانند، چگونه گوشت‌خوار شد؟

    ۶۵ میلیون سال پیش انسانِ موش مانند، چگونه گوشت خوار شد؟

    عبارات مهم : میلیون

    ژنتیک نشان می دهد اجداد انسان امروزی گیاه، میوه، دانه و آجیل می خوردند ولی به آرامی رژیم غذایی انسان عوض کردن کرد و گوشت به آن اضافه شد! پرسش این است که آیا این اتفاق رخ داد؟

    به گزارش ایسنا؛داستان گوشت خوار شدن انسان به بیش از 65 میلیون سال پیش باز می گردد که دایناسورها به همراه نیمی از گونه های زمین منقرض شدند. در این میان اجداد ما در میان جنگل های بارانی تکامل یافته و نخستین راسته ای که به انسان ختم شده، متمایز می شود.

    این راسته Purgatorius نام دارد که چندان شبیه به انسان نیست. حتی به شامپانزه نیز شبیه نیست. این راسته که به سمت انسان شدن حرکت می کند چیزی شبیه به موش یا سنجاب است که اگر امروز وجود داشت شاید حیوان خانگی خوبی می شد.

    ۶۵ میلیون سال پیش انسانِ موش‌مانند، چگونه گوشت‌خوار شد؟

    پورگاتوریوس از درخت ها اوج می رفت و وگان بود. او رژیم غذایی بر مبنای میوه ها و گل ها داشت و همین مساله باعث می شد بر روی شاخ و برگ درخت ها زندگی کند. آنها جهت 10ها میلیون سال به همین رژیم غذایی متعهد بودند تا به آرامی تبدیل به انواع میمون ها و گوریل هایی شدند که باز هم از میوه ها و دانه ها تغذیه می کردند و شاید گاهی به صورت تصادفی از کرم های درختان تغذیه می کردند.

    میمون ها حدود 15 میلیون سال پیش، به جز میوه ها و گیاهان، دانه های سخت را هم به رژیم غذایی خود اضافه کردند و می توان گفت به آرامی، تعهد خود را به رژیم غذایی گیاهی از یاد می‎بردند. تا اینکه حدود 6 میلیون سال پیش Sahelanthropus tchadensis که یک گونه منقرض شده است انسان ساییان است در آفریقا پا به صحنه گذاشت. آنها به احتمال زیاد پسرعموی ما بوده اند.

    ژنتیک نشان می‌دهد اجداد انسان امروزی گیاه، میوه، دانه و آجیل می‌خوردند ولی به آرامی رژیم غذایی انسان عوض کردن کرد و گوشت به آن اضافه شد! پرسش این است که آیا این

    دندان های این گونه ابتدایی از انسان نشان می دهد رژیم غذایی سخت تری داشته اند. آیا که مینای دندان ضخیم تری از اجداد خود دارند که نشان می دهد رژیم غذایی آنها نیاز به جویدن بیشتری دارد. با این حال هنوز گوشت خوردن به وسیله اجداد ما شروع نشده بود. آنها احتمالا گیاه های سخت و فیبردار می خوردند. گونه هایی از استرالوپیتهوس که بین 4 تا 3 میلیون سال پیش در جنگل های انبوه و در سواحل آفریقا زندگی می کردند نیز در دسته گوشت خوارها قرار نداشتند.

    آسترالوپیت ها که گونه متاخرتری از انسان ها هستند ممکن است گوشت خوردن را شروع کرده باشند. همانطور که امروز گاهی می بینیم شامپانزه ها میمون های کوچکتر را شکار می کنند یا به شکار دیگر حیوانات ناخونک می زنند. هومینین ها نیز نمی توانند گوشت خوار بوده باشند. به خصوص آن طور که امروز یک آمریکایی گوشت می خورد.

    وجود یک کیسه پر از باکتری های سودمند در ابتدای روده آنها نشان می دهد میوه و برگ خوار بوده اند و اگر به اندازه امروز گوشت می خوردند احتمالا دچار پرسشها حاد دستگاه گوارش شده است و با دردها معده، رودهو نفخ ممکن است که فوت آنها منتهی شود.

    ۶۵ میلیون سال پیش انسانِ موش‌مانند، چگونه گوشت‌خوار شد؟

    نخستین نشانه ها از گوشت خوار شدن اجداد ما به 2.5 میلیون سال پیش باز می گردد. به نظر می رسد بدن ما به مرور تغییراتی کرده که امروز جهت خوردن آجیل ها که چربی بیشتری داشته و در برابر فیبر کمتری دارند آماده شده است هست. چنین رژیم غذایی باعث رشد روده کوچک می شود که در آن الیاف سخت تری هضم می شوند. همین عوض کردن بدن انسان را جهت هضم گوشت آماده تر کرده است.

    درواقع رژیم غذایی اجداد ما که از میوه و گیاه های به سمت استفاده از الیاف نیرومند تر رفته هست، به طور غیر مستقیم، توانایی هضم کردن گوشت را نیز به دست داده. بعضی محققان حتی می گویند شاید ابزار ابتدایی که جهت خورد کردن دانه ها و آجیل ها به وسیله انسان ها استفاده می شده، براش شکار حیوانات نیز استفاده شده است باشد.

    ژنتیک نشان می‌دهد اجداد انسان امروزی گیاه، میوه، دانه و آجیل می‌خوردند ولی به آرامی رژیم غذایی انسان عوض کردن کرد و گوشت به آن اضافه شد! پرسش این است که آیا این

    بنابرین 2.5 میلیون سال پیش انسان ابزارهای مورد نیاز جهت شکار و البته روده کوچک کافی جهت هضم گوشت را داشته. ولی درست در همین نقطه اختلاف نظر میان محققان ایجاد می شود. اینکه، توانایی انسان در هضم گوشت و تبدیل آن به انرژی علت بر گوشت ذلت انسان می شود؟

    توانایی هضم گوشت و مهارت شکار با نیاز بدن متفاوت هست. اینکه انسان از موجودی میوه و دانه خوار به موجودی که پخت و پز انجام می‎دهد و گوشت می خورد تبدیل شده است است می تواند به تغییرات اقلیمی مربوط شود. همانطور که 2.5 میلیون سال پیش باران کمتر شده است و میوه ها کم کردن داشته اند، انسان ناچار به خوردن دیگر حیوانات روی آورده است.

    ۶۵ میلیون سال پیش انسانِ موش‌مانند، چگونه گوشت‌خوار شد؟

    در حقیقت بعضی از گونه های انسان به سمت خوردن گیاه های کم کیفیت رفته اند و بعضی دیگر گوشت را در ظرف غذای خود جای داده اند. امروز می دانیم که بعضی از گونه های گیاه خوار مانند گوزن و گاو هم در بعضی موقعیت ها گوشت را امتحان می کنند. و بعضی از گوشت خوارها مانند گرگ و روباه، در موارد ناچار، میوه ذلت می کنند. ولی انسان هم به ناچار به سمت گوشت ذلت آمده است؟

    واژه های کلیدی: میلیون | بدن انسان | رژیم غذایی | اخبار علمی و آموزشی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار