وعده غذا کشورهای دیگر ریاست جمهوری ترساندن مردم

وعده غذا: کشورهای دیگر ریاست جمهوری ترساندن مردم ونزوئلا انتخابات مقایسه اقتصاد اقتصادی سیاسی ایران امنیت

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی تب‌و‌تاب نقدینگی در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    روند صعودی شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در هفته گذشته نیز ادامه پیدا کرد. در آخر هفته گذشته دماسنج بازار سهام جهت سیزدهمین روز متوالی رشد کرد. تب و

    تب‌و‌تاب نقدینگی در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    تب و تاب نقدینگی در بورس تهران

    عبارات مهم : بازار

    روند صعودی شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در هفته گذشته نیز ادامه پیدا کرد. در آخر هفته گذشته دماسنج بازار سهام جهت سیزدهمین روز متوالی رشد کرد. تب و تاب نقدینگی روز به روز در بازار سهام زیاد می شود. به تدریج معامله گران از لاک احتیاط خارج شده است و با سیگنال جذابیت سهام و انتظارات آتی نسبت به اقتصاد کشور و اثرات آن در بازار سهام در سمت خرید فعال شده است اند. پتانسیل هایی که تا قبل از آن فعالان بازار از توجه به آن غافل بودند در شرایط کنونی و با نمود واقعی آن در عملکرد شرکت ها در حال تظاهر هستند. بر این اساس رویه جذابیت بازار سهام بار دیگر می تواند مشابه سال گذشته و حتی با قدرت بیشتری دنبال شود.

    تب‌و‌تاب نقدینگی در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    تب و تاب نقدینگی در بورس تهران

    «دنیای اقتصاد» در سال گذشته نیز به انتظارات صعودی سهام اشاره کرده بود. گزارش های «دنیای اقتصاد» از آخرهای تیرماه سال گذشته کاملا موید این عنوان هست. همان طور که در گزارش های مزبور اشاره شده است بود بازار سهام توانایی جذب حجم قابل توجهی از نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور را دارا بود. در شرایط کنونی سیگنال های موجود حاکی از این عنوان است که سهام می تواند بار دیگر به عنوان عالی ترین مقصد سرمایه گذاری در اقتصاد کشور معرفی شود. در این میان قدرت نقدینگی است که تعیین کننده سرعت رشد سهام خواهد بود. پیش از این همچنین در گزارش های «دنیای اقتصاد» به جنس متفاوت افزایش بورس در سال گذشته در مقایسه با سال های قبل از آن اشاره شده است بود. این عنوان جهت امسال نیز می تواند رخ دهد. سیگنال های بنیادی می توانند در حمایت از سهام بسیار موثر باشند و حتی اگر ارزش معاملات رشد محسوسی را تجربه نکند، افزایش تدریجی سهام می تواند رخ دهد. آنچه در هفته های اخیر و همگام با افزایش آرام بورس شاهد بودیم این عنوان را تایید می کند. با این حال این رویه می تواند با موجی از نقدینگی که معمولا با فاز تاخیر روانه بورس می شود شتاب بیشتری به خود گرفته و سرمایه گذاران را از بازتاب واقعی عوامل بنیادی منتفع کند.

    اثر جولان نقدینگی در بازارها

    روند صعودی شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در هفته گذشته نیز ادامه پیدا کرد. در آخر هفته گذشته دماسنج بازار سهام جهت سیزدهمین روز متوالی رشد کرد. تب و

    نگاهی به رویه بازارهای متفاوت در یک سال اخیر کاملا به سرگردانی نقدینگی در اقتصاد کشور تاکید دارد. نوسانات و افزایش قابل توجه قیمت دلار و سکه طلا را می توان نمونه بارزی از جولان نقدینگی عنوان کرد. جهش های متوالی که دلار در بازار ارز از ابتدای زمستان تجربه کرد حاکی از این بود که با علل متفاوت نقدینگی به دنبال مکانی تازه جهت عرض اندام هست. کارشناسان در آن وقت عواملی مانند کم شدن قیمت سود بانکی، حضور ریسک های غیراقتصادی و همچنین ریسک برجام را عاملی جهت حرکت مردم به سمت بازار ارز عنوان کرده بودند. به نظر می رسد هراس از آینده بااهمیت ترین نقش را در رشد قیمت دلار داشته هست. آینده اقتصادی و سیاسی کشور نگرانی زیادی را میان فعالان اقتصادی به وجود آورد و حافظه تلخی که از گذشته در قبال تحریم ها و تورم های افسارگسیخته در ذهن آنها وجود داشت، لاجرم سرمایه گذاران را به سمت ارز کشاند.

    جهش ارزی در ادامه با فشار سیاست گذار در سطح ۴۲۰۰ تومان سرکوب شد. ولی نرخی واقعی که بازار پذیرفته بود بیش از ۶ هزار تومان بود. نرخی که در شرایط کنونی به صورت غیرقانونی دست به دست می شود. به نظر می رسد دولت تمام تلاش خود را جهت تامین نیازهای ارزی با قیمت دستوری به کار گرفته است و همچنان به این عنوان توجه ندارد که جهت مدت وقت طولانی نمی توان یک واقعیت اقتصادی را انکار کرد و آخر موعد رویارویی با آن فرا می رسد. در این میان البته نشانه های مثبتی از رویه سیاست گذار در رشد قیمت دلار مشاهده می شود که ممکن است از آگاهی سیاست گذار نسبت به عواقب ایجاد رانت ارزی بیش از ۲ هزار تومانی حکایت داشته باشد. به این ترتیب پیش از تکرار سناریوی ارزی سال های ۹۰ و ۹۱ به دنبال راهکاری جهت حل این عنوان باشد. البته بر اساس گفته های مقام ناظر ارزی در ماه های گذشته احتمالا رشدهای اخیر قیمت دلار دولتی با توجه به تقویت هفته های اخیر ارزش دلار در برابر سایر ارزها در بازار جهانی و به منظور حفظ نسبت برابری قیمت های دولتی ارز است.

    گرچه دولت تلاش خود را جهت حفظ قیمت رسمی دلار به کار گرفته است و در این راستا فشار بر حوزه های متفاوت را در دستور کار قرار داده ولی کمتر کسی به ثبات دلار در سطوح کنونی در آینده امیدوار هست. در شرایط کنونی نیز بعضی از شرکت ها (حتی شرکت های بورسی) قیمت دلار بیش از ۵ هزار تومانی را در بخش فروش منعکس کرده اند. در این میان در افزایش مداوم قیمت دلار از ابتدای زمستان تا فروردین بورس بدون تصویر العمل به این عامل بنیادی مسیر کم نوسانی را در پیش گرفته بود. هراس از بازگشت ریسک های سیستماتیک مانع از آن شد که رشد قیمت ارز به عنوان یکی از اهرم های قدرتمند سودآوری شرکت ها اثر خود را در قیمت سهام بگذارد.

    تب‌و‌تاب نقدینگی در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    پس از تک نرخی شدن دستوری ارز معامله گران سهام نیز از سمت خرید با مشاهده سرکوب ارزی دولت عقب نشینی کردند. ولی بسیاری از کارشناسان بر این عنوان تاکید داشتند که عقب نشینی خریداران سهام موقتی است که با توجه به انتظارات موجود به زودی انتظار چرخش دوباره نقدینگی به سمت بورس وجود دارد. البته در ادامه نگرانی های سیاسی نیز در افت قیمتی سهام موثر بود و همچنان نیز هراس از سناریوهای بدبینانه در آینده سیاسی کشور ریسکی جهت کل بازار محسوب می شود ولی در سناریوی میانه از آینده سیاسی کشور باید در انتظار جولان نقدینگی این بار در بازار سهام بود. رشدهای اخیر شاخص سهام نیز می تواند تا حدودی شروعی بر حرکت نقدینگی به سمت این بازار باشد.

    آیا نقدینگی به سمت سهام حرکت کند؟

    این انتظار وجود دارد که در صورت عدم رخدادهای غیرمترقبه و نامناسب، بورس به عنوان جالب ترین مقصد نقدینگی معرفی شود. بررسی دقیق تر این عنوان در سایت تحلیلی «دنیای بورس» قابل مشاهده است و شرح زیاد از علل مختلفی که می تواند سهام را جهت سرمایه گذاران جالب نگه دارد، در «دنیای بورس» قابل دسترس است.

    روند صعودی شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در هفته گذشته نیز ادامه پیدا کرد. در آخر هفته گذشته دماسنج بازار سهام جهت سیزدهمین روز متوالی رشد کرد. تب و

    اثرات تورم انتظاری و همچنین رانت ارزی که در اقتصاد کشور به وجود آمده به تدریج می تواند در صورت های مالی شرکت ها مشاهده شود. بعضا احتمال بازتاب این انتظارات در صورت های مالی دیگر شرکت ها مانند شرکت های وابسته به صنعت ساختمان نیز مطرح می شود. علل شکل گیری این انتظارات موارد مختلفی هست. دشواری در تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی جهت واردات کالا و در نتیجه حرکت معامله گران به سمت خرید کالاهای داخلی با قیمت بالاتر، بهره مندی از رانت ارزی و فروش کالا در بازار کشورهای همسایه و دور زدن سیاست ارزی دولت، تلاش جهت پر کردن انبار با انتظار جهت رشد آتی قیمت کالاها همه از مواردی است که در نهایت اثر خود را بر صورت های مالی شرکت ها خواهد گذاشت.

    در این خصوص اثر رشد قیمتی کالاهای پایه که قیمت آنها وابسته به نوسانات قیمت دلار است در بورس کالا قابل رصد هست. این عنوان در عملکرد ماهانه اردیبهشت شرکت های این گروه نیز مشاهده می شود. ولی عملکرد ماهانه شرکت ها در اردیبهشت اثر زیاد کردن تقاضای داخلی کالاهای مصرفی در صنعت ساختمان و دیگر حوزه ها را تایید نمی کند. بر اساس عملکرد اردیبهشت ماه قیمت فروش و مقدار فروش شرکت های حوزه کاشی و سرامیک و سیمان عوض کردن قابل توجهی نسبت به دوره مشابه سال قبل نداشته هست. البته موارد زیادی می تواند مانع از بازتاب واقعی این عوامل در صورت های مالی شرکت ها باشد. در بخش کالاهایی پایه مانند فلزات اثر رشد تقاضای داخلی با چشم انداز تورمی آتی کاملا مشخص است.

    تب‌و‌تاب نقدینگی در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    چشم انداز موجود از آینده اقتصادی کشور در بخش ارز و همچنین سایر متغیرهای کلان از این عنوان حکایت دارد که بورس آمادگی مورد نیاز را جهت جذب نقدینگی دارد. در این میان علاوه بر حمایت قدرتمند عوامل بنیادی از سهام، دیگر بازارها نیز در فضای آرام کشور چندان پتانسیلی جهت رشد قیمتی ندارند. در این خصوص فضای حاکم بر بازار ارز و همچنین رشدهای قابل توجه سکه در ماه های گذشته تا حدودی از تب و تاب قیمتی این بازارها کاسته هست. با عدم تحقق سناریوی بدبینانه جهت آینده کشور می توان گفت نقدینگی انگیزه چندانی جهت عرض اندام در این بازارها نخواهد داشت. البته این عنوان به شدت به واکنش‌ها سیاست گذار در برخورد با نوسانات این بازارها وابسته هست؛ پافشاری بر سیاست های دستوری می تواند بار دیگر تصویر العمل تند فعالان اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

    در بخش مسکن نیز گرچه رشدهای قیمتی ماه های اخیر رویه ادامه دار رشد قیمت ها را در ماه های آینده هشدار می داد ولی همچنان کارشناسان بر احتمال بازگشت رکود دوباره با توجه به ضعف تقاضا به خصوص مصرفی تاکید دارند. در این میان سهام شرکت های انبوه سازی نیز در این مسیر رشد قیمتی قابل توجهی را در دو هفته گذشته به ثبت رساندند ولی عملکرد اردیبهشت ماه این شرکت ها نیز چندان موید رونق در بخش فروش نیست؛ شاید جهت رصد دقیق تر نیاز باشد که ترازنامه این شرکت ها به روز شود تا بتوان تحلیل بهتری ارائه داد.

    بررسی مولفه های کنونی حاکی از این است که می توان به آینده بازار سهام امیدوار بود. اگر اتفاق غیرمترقبه ای در آینده سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین دنیا رخ ندهد و ثبات قیمت های جهانی در سطوح کنونی ادامه دار باشد، سهام به تبع واقعیت های اقتصادی انتظاری می تواند در مسیر صعودی حرکت کند. اوضاع کنونی بنیادی جهت بعضی از شرکت ها بسیار مناسب ارزیابی می شود و اگر بنا باشد واقعیت های اقتصادی که گویا میل به زیادی به انکار آنها از سوی سیاست گذار وجود دارد نیز رونمایی شود رشدهای بازار سهام از حالت لاک پشتی خارج شده است و حتی می تواند جهش های متوالی را به دنبال داشته باشد.

    دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: بازار | سیاست | اقتصاد | اقتصاد | اقتصادی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    تب‌و‌تاب نقدینگی در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    تب‌و‌تاب نقدینگی در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار